joi, 7 iunie 2012

pacat!

visez marea
visez tot mai des marea
fluturandu-si valurile transparentei
spre impietritul zidit impietrit
trup al meu

sa te scufunzi
sa te scufunzi in tine insuti pana la epuizare
sa rascolesti geamandura crugurilor
si sa treci dincolo
pana cand iti amintesti de tine
un fel de cal alb fiind-
sa iti urnesti tot mai spre larg
provocarea
pana unde nici cu ochiul abscons
nu mai zaresti zarea

cata singuratate
cata serenitate
neexprimata-
si ce surpriza, caii-  
aici

numai cu ei ma mai inteleg
de la o vreme.

valuri inspumate- coamele lor
explorari fara putinta de tagada

pacat!
pacat ca el are dreptate mereu: 

pacat ca ne-am batut joc si de cai-
spune el.
dar pana la urma
nimic nu ramane fara de plata
in acest dans al astrilor reci
in care nu ne incredem
mai niciodata

si acesta e cel mai infiorator aspect dintre toate
ca nu am invatat sa oprim din radacina
furtuna-

am zarit in larg un val
ca o gura flamanda de furnico-leu intarcat
am inchis repede usa
nu stiu cum se face ca poti gasi o usa  
in largul marii-
si am auzit dincolo de ea
doar ragetele unei fiinte turbate
suspinand de dorul blandetii acolo
in neantul infiorator
de carunt

au imbatrinit turbarile in noi-
inca dam piept in piept cu splendori si grozavii
din acestea
 si pasind stangaci
pe taramul tineretii fara de batranete
si al vietii fara de moarte
imbatranim instantaneu-
am reusit s-o facem
si pe asta

iata un tinut sfasiat de aceiasi balauri
si aceeasi muma salbatica
a padurii

o usa inchisa nu inseamna nimic 
cata vreme-n valea plangerii sculptam
aceleasi degete aratatoare

am invatat?!
nu am invatat nimic-
nici macar sa pasim pe nisipul marii fara sa-i impovaram
stralucirea
am invatat doar sa iscodim caii
sa le admiram
gratia
nobletea
descantecul legendarului nimb-

in rest
mai nimic-

am mai invatat sa inchidem aceeasi usa
dar nici macar nu stim
daca la timp

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu